BLOG
Podvod s telefónnym číslom na FB
Pridané: 14.10.2020 22:00:00 Počet zobrazení: 4198
... do FB messengera alebo na Instagram Vám dorazí správa od Vášho priateľa s jednoduchým textom "....pošli mi Tvoje telefónne číslo"... Jednoduchá požiadavka, ale pritom je vhodné sa nad ňou zamyslieť a overiť si ju. Prečo? Lebo sa môže jednať o začiatok problému...
Môžu byť múdri ľudia naivní? Áno a veľmi
Pridané: 12.10.2020 15:45:00 Počet zobrazení: 1070
Hospodárske noviny 9-11.10.2020: Neutešujúci až alarmujúci je stav kybernetickej bezpečnosti na Slovensku. Príčiny a faktory by zabrali jeden seminár a dve strany tohto denníka, ale východiskový bod je spoločný. Bezpečnostné povedomie používateľov informačných technológií a internetových služieb je katastrofálne nízke.
Reputačný manažment, sociálne siete a informačná bezpečnosť
Pridané: 23.8.2020 18:00:00 Počet zobrazení: 968
Nie ojedinelá situácia zo sociálnych sietí – na profile firmy (organizácie) na niektorej zo sociálnych sietí sa zrazu pri niektorom z propagačných príspevkov objaví vážny kritický komentár od nespokojného zákazníka. Ako býva zvykom za krátku dobu začnú pribúdať ďalšie komentáre – kritické aj nekritické, útočné aj obhajujúce.
Zodpovednosť štatutára za výber poskytovateľa služieb kybernetickej bezpečnosti
Pridané: 15.6.2020 15:30:54 Počet zobrazení: 1361
Článok prevzatý so súhlasom autorov AK Bukovinský & Chlípala
https://www.bch.sk/post/zodpovednost-statutara-vyber-poskytovatela-sluzieb-kybernetickej-bezpecnosti
Zvyšovanie bezpečnostnej gramotnosti zamestnancov v kocke
Pridané: 3.6.2020 12:30:00 Počet zobrazení: 1246
Zvyšovanie bezpečnostného povedomia zamestnancov dne nie je možné v procese riadenia rizík hodnotiť inak než nutnú súčasť celého procesu. Kde sú úskalia, čo by malo byť súčasťou tohto procesu, aké zdroje poskytujú informácie pre customizáciu vzdelávacieho obsahu.....
Incidenty s on-line platformami v školstve
Pridané: 2.6.2020 10:55:40 Počet zobrazení: 2781
jedným z často identifikovaných incidentov pri používaní on-line platforiem pre vyučovanie je pripojenie sa neznámeho používateľa, ktorý narušuje priebeh on-line vyučovania obvykle nie slušnou a už vôbec nie vítanou formou.
Čo nás čaká a neminie v informačnej bezpečnosti,
Pridané: 31.5.2020 11:32:00 Počet zobrazení: 1042
Informačná bezpečnosť, priorita firemnej stratégie alebo len nevyhnutný základ? Aké poznatky priniesli nedávne mediálne známe incidenty v zdravotníckom, výrobnom aj iných sektoroch?
Webinár pre malých podnikateľov
Pridané: 24.4.2020 08:00:00 Počet zobrazení: 783
Každodenné peripetie malých a stredných podnikateľov v súčasnom stave nie je dôvod závidieť. Rad problémov dnešných dní sprevádzajú aj snahy útočníkov na internetovej sieti snažiacich sa danú situáciu využiť. Čo s tým?
Prieskum v oblasti security vzdelávania
Pridané: 10.4.2020 18:08:05 Počet zobrazení: 760
Prečo prieskumy a načo sú nám dobré..... Každý prieskum má jednu výhodu a jednu nevýhodu - prináša reálne pohľady na skúmanú tému/ problém ale na druhej strane častokrát prináša informácie rozporujúce predstavy (niekedy aj skúsenosti) autorov prieskumu. A tak by sme aj my radi konfrontovali svoje dlhoročné skúsenosti a preto sme pripravili rýchly prieskum. ďakujeme za jeho vyplnenie
Rozhovor prevzatý z ESET BLOGU: Bez vzdelávania zamestnancov bezpečnosť nevybudujete
Pridané: 6.4.2020 08:00:00 Počet zobrazení: 1283
Všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov vstúpilo do platnosti 25. mája 2018 vo všetkých členských krajinách Európskej únie (EÚ). General Data Protection Regulation (GDPR) definuje napríklad to, za akých podmienok môžu firmy spracovávať osobné údaje a čo je vlastne ten osobný údaj. Mnohé firmy tak museli zmeniť proces, akým sa napríklad starajú o údaje svojich zákazníkov, prípadne zúžili množstvo údajov, ktoré zbierajú. Priniesol zároveň nemalé pokuty za jeho nedodržiavanie.
Interná kriminalita vo firmách – mýtus alebo realita
Pridané: 1.4.2020 14:00:32 Počet zobrazení: 1427
Téma internej kriminality vo firme je realita či mýtus? V rámci manažérskeho vzdelávania sa vedú časté diskusie o legendách využívania prostriedkov IKT zamestnancami. Kde je hranica medzi tolerovaným využívaním aktív zamestnávateľa na súkromné účely? Dá sa vôbec daný jav korigovať? Že častým dôvodom je len neznalosť používateľov?